•  

    Suport telefonic

    (+40) 741-593-692

  •  

    Disponibilitate

    Luni - Vineri 08.00 - 16.00

Informatii utile

Ghid privind inregistrarea la NMC – Asistenti medicali in Marea Britanie

Inregistrarea la NMC este un proces ce poate dura de la 2 la 6 luni, in functie de corectitudinea depunerii actelor.

Cum se aplica?

Munca de asistent medical in UK presupune inregistrarea la NMC (Nursing and Midwifery Council), echivalentul Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania – OAMGMAMR.

PASUL 1  

Completati  formularul de aplicare online, accesand link-ul urmator:

https://forms.nmc-uk.org/Forms/eurequest

Important: Mentionati corect specialitatea pentru care optati

Dupa solicitarea pachetului de aplicatie, veti primi un formular prin posta, in limba engleza, care va avea pe prima pagina codul (specializarea) pentru care ati aplicat, precum si un cod provizoriu (PRN), cod pe care il veti folosi pentru a va identifica ori de cate ori contactati NMC pe toata perioada procedurii de inregistrare. (ATENTIE: codul provizoriu PRN este valabil timp de 6 luni de zile)

Important: verificati atent datele dvs din formular, pentru ca acestea sa coincida cu datele personale, precum si codul de inregistrare.

PASUL 2

Trimiteti formularul completat si semnat catre NMC prin posta, cu confirmare de primire, impreuna cu urmatoarele documente:

1. Formularul de aplicare tip de la NMC completat si stampilat dupa descrierea de mai sus;

2. Copie Cazier judiciar legalizata si tradusa;

3. Copie dupa PASAPORT legalizata;

4. Copie dupa Certificatul de casatorie legalizata, pentru persoanele care au alt nume pe diplomele de absolvire;

5. Copie Adeverinta medicala, legalizata si tradusa;

6. Copie dupa diploma de absolvire, legalizata si tradusa;

7. Copie Plan de invatamant, legalizata si tradusa;

8. Copie Adeverinta a stagiului clinic (instruire practica) pe parcursul anilor de studiu;

9. Copie Certificat de membru al OAMGMAMR, legalizata si tradusa;

10. Copie Adeverinta OAMGMAMR cu privire la calificarea detinuta si abaterile profesionale in scopul inregistrarii profesionale in strainatate, legalizata si tradusa;

11. Copie Fisa de inregistrare in Registrul Unic al Asistentilor Medicali, legalizata si tradusa;

12. Copie Recomandare/Certificat de Conformitate eliberat de Ministerul Sanatatii in vederea recunoasterii calificarii profesionale in strainatate, legalizata si tradusa;

13. Copie Adeverinta vechime in munca, eliberata de institutiile in cauza, legalizata si tradusa.

Nota: Certificatul de Conformitate se elibereaza in termen de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii dosarului COMPLET la Ministerul Sanatatii. Vezi mai multe detalii legate de inscrierea la NMC la sfarsitul acestui articol.

Procesarea unei aplicatii incepe la 4 saptamani de la primirea ei, timp in care va trebui sa asteptati. Daca doriti sa cunoasteti in ce stadiu se afla aplicatia dvs., dupa o luna puteti suna la NMC, folosind codul de identificare primit. Astfel, operatorul va poate confirma primirea aplicatiei si va poate informa cu privire la stadiul in care se afla procesarea acesteia.

Obtinere PIN Number

In momentul obtinerii raspunsului de la NMC, cu precizarea PIN Number-ului, este necesar sa achitati suma de 110 Lire Sterline, in vederea eliberarii efective a cardului NMC.

Detalii suplimentare privind inregistrarea la NMC:

http://www.workexperience.ro/docs/registration_information_trained_in_europe.pdf

Documentele necesare pentru eliberarea CERTIFICATULUI DE CONFORMITATE pentru Asistenti medicali generalisti

(Conform informatiilor oferite pe site-ul oficial al Ministerului Sanatatii, http://www.ms.ro/ )

Exista doua tipuri de certificate de conformitate eliberate in functie de perioada efectuarii studiilor, felul studiilor si experienta in munca, astfel:

A

- titularii de diploma de absolvire de studii superioare de scurta durata de asistent medical generalist, incepand cu promotia de absolventi 2006

                                si

- titularii de diploma de Licenta de asistent medical generalist, incepand cu promotia de absolventi 2007

- cerere in care se vor preciza datele de contact (adresa, numar telefon, e-mail);

- copie dupa actul de identitate;

- copie legalizata dupa Diploma de bacalaureat;

- copie legalizata dupa Foaia matricola;

- copie legalizata dupa Diploma de asistent medical generalist;

- adeverinta eliberata de unitatea de invatamant absolvita care sa ateste perioada in  care s-au efectuat studiile universitare;

- copie legalizata dupa documentele de schimbare a numelui (daca este cazul);

B

Asistenti medicali generalisti care fac dovada unei experiente in munca pe o durata de minim 5 ani consecutiv (din ultimii 7 care perced eliberarea acestui certificat), in activitati de ingrijiri generale de sanatate in Romania

*TOATE DOCUMENTELE MENTIONATE LA PUNCTUL A

+ copie legalizata dupa Certificatul de Competente Profesionale (eliberat de scolile postliceale sanitare);

+ copie legalizata dupa cartea de munca sau adeverinta de la unitatea angajatoare din care sa rezulte experienta profesionala mentionata.

Nota:  In cazul titularilor de diplome, certificate si alte titluri de asistent medical generalist, eliberate de un stat tert si echivalate conform legii, care au o experienta in munca in baza acestor titluri de calificare, pe o durata de 3 ani in Romania, Ministerul Sanatatii elibereaza o adeverinta care atesta experienta profesionala necesare procedurii de recunoastere in celelalte state membre.

Documentele necesare eliberarii acestei adeverinte sunt:

- cerere in care se vor preciza si datele de contact (adresa, numar telefon, e-mail);

- copie dupa actul de identitate;

- copie legalizata dupa atestatul de echivalare;

- copie legalizata dupa diploma echivalata;

- copie legalizata dupa foaia matricola;

- copie dupa cartea de munca sau adeverinta de la unitatea angajatoare din care sa rezulte experienta profesionala de 3 ani;

- copie legalizata dupa documentele de schimbare a numelui (daca este cazul).

Mult succes!

CONSTRUCTORI! CERTIFICAREA VCA/ SCC = GARANȚIA unui loc de muncă în Olanda, Belgia, Germania, Franța

Certificarea VCA / SCC este certificarea fără de care nu puteți accesa locuri de muncă în domeniul construcțiilor în țările belelux și nu numai

VCA este un acronim din limba olandeză , SCC în limba engleză, și defineşte sistemul de management al securităţii, sănătăţii și mediului obligatoriu pe teritoriul întreprinderilor de muncă din UE (în special în Olanda, Belgia, Germania, Austria, Franța).

Deținerea Certificatului SCC sau Certificatului VCA și a Pașaportului de Securitate constituie o dovadă a cunoașterii și respectării de către angajat a normelor sistemului SCC sau respectiv VCA și dreptul de a lucra în întreprinderile din sectorul construcțiilor, electro-mecanic și  petrochimic.

CEA MAI IMPORTANTĂ CERTIFICARE DIN DOMENIUL CONSTRUCȚIILOR DIN MAREA BRITANIE: CSCS.

Cardurile CSCS dovedesc faptul că persoanele care lucrează pe diverse șantiere de construcție au calificarea și trainingul necesar cerut.

Cardul CSCS certifică faptul că ați trecut Testul de Sănătate și Siguranță (Health and Safety Test) și sunteți apt să munciți în construcții pentru că sunteți instruit în normele de sănătate și siguranță de pe șantier. Maroritatea contractorilor și angajatorilor în domeniul construcției solicită acest card înainte de a începe munca pe teritoriul Marii Britanii.

CSCS lucrează îndeaproape cu Grupul Constructing Excellence Construction Clients’ Group (CCG) care încurajează membri, companii, contractori din domeniul construcțiilor, să angajeze și să lucreze cu personal care dețin acest card.

Beneficiile obținerii unor astfel de carduri VCA/ CSS/ CSCS:

Pentru muncitorii din domeniul construcțiilor dornici să avanseze pe trepte de calificare, cardul arată angajatorilor că persoana are toate calificările, trainingul și experiența necesară pentru a efectua orice fel de lucrări în construcții.

  • Primești astfel cardul accesibil oricând care îți poate demonstra abilitățile, realizările și trainingul tău;
  • Reduce numărul cardurilor pe care trebuie să le porți cu tine pentru că angajatorii îl vor folosi și la controlul pentru acces pe șantere sau unitățile de lucru, istoric traininguri.
  • Demonstrezi ușor angajatorilor cu aceste carduri nu doar că ai experiență în domeniu, dar că ai și fost testat în acest sens.

Dintre joburile de pe Tjobs.ro care cer și aceste tipuri de certificări, este și jobul de Fierar betonist din Olanda.

 

Importanța certificărilor internaționale: VCA și CSCS

 

CONSTRUCTORI! CERTIFICAREA VCA/ SCC = GARANȚIA unui loc de muncă în Olanda, Belgia, Germania, Franța

Certificarea VCA / SCC este certificarea fără de care nu puteți accesa locuri de muncă în domeniul construcțiilor în țările belelux și nu numai

VCA este un acronim din limba olandeză , SCC în limba engleză, și defineşte sistemul de management al securităţii, sănătăţii și mediului obligatoriu pe teritoriul întreprinderilor de muncă din UE (în special în Olanda, Belgia, Germania, Austria, Franța).

Deținerea Certificatului SCC sau Certificatului VCA și a Pașaportului de Securitate constituie o dovadă a cunoașterii și respectării de către angajat a normelor sistemului SCC sau respectiv VCA și dreptul de a lucra în întreprinderile din sectorul construcțiilor, electro-mecanic și  petrochimic.

CEA MAI IMPORTANTĂ CERTIFICARE DIN DOMENIUL CONSTRUCȚIILOR DIN MAREA BRITANIE: CSCS.

Cardurile CSCS dovedesc faptul că persoanele care lucrează pe diverse șantiere de construcție au calificarea și trainingul necesar cerut.

Cardul CSCS certifică faptul că ați trecut Testul de Sănătate și Siguranță (Health and Safety Test) și sunteți apt să munciți în construcții pentru că sunteți instruit în normele de sănătate și siguranță de pe șantier. Maroritatea contractorilor și angajatorilor în domeniul construcției solicită acest card înainte de a începe munca pe teritoriul Marii Britanii.

CSCS lucrează îndeaproape cu Grupul Constructing Excellence Construction Clients’ Group (CCG) care încurajează membri, companii, contractori din domeniul construcțiilor, să angajeze și să lucreze cu personal care dețin acest card.

Beneficiile obținerii unor astfel de carduri VCA/ CSS/ CSCS:

Pentru muncitorii din domeniul construcțiilor dornici să avanseze pe trepte de calificare, cardul arată angajatorilor că persoana are toate calificările, trainingul și experiența necesară pentru a efectua orice fel de lucrări în construcții.

  • Primești astfel cardul accesibil oricând care îți poate demonstra abilitățile, realizările și trainingul tău;
  • Reduce numărul cardurilor pe care trebuie să le porți cu tine pentru că angajatorii îl vor folosi și la controlul pentru acces pe șantere sau unitățile de lucru, istoric traininguri.
  • Demonstrezi ușor angajatorilor cu aceste carduri nu doar că ai experiență în domeniu, dar că ai și fost testat în acest sens.

Dintre joburile de pe Tjobs.ro care cer și aceste tipuri de certificări, este și jobul de Fierar betonist din Olanda.

CUM POȚI OBȚINE ȘI TU CERTIFICAREA VCA/CSS?

Puteți aplica și dumneavoastră la un astfel de curs. Atât cursul și testarea se poate face într-o singură zi, primind materiale de studiu înainte să vă prezentați la examinare.

Cum îți poți asigura un job în Olanda

CERTIFICARE VCA: garanția unui loc de muncă în țările Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg) și Uniunea Europeană

  • Ce este certificatul VCA?

Certificatul VCA (SCC în germană) înseamnă certificarea cunoștiințelor de siguranța și protecția muncii.

Persoana certificată dovedește că a acumulat cunoștiințele specifice unui nivel, reglementat de sistemul de certificare VCA, și că poate desfășura activități legate de acel nivel. Certificatul VCA dovedește că titularul său are cunoștiințele necesare în domeniul siguranței și protecției muncii pentru a desfășura în condiții de siguranță activitatea pentru care este emis certificatul

  • Cui se adresează?

Pentru toți cei care desfășoară sau vor desfășura o activitate în următoarele domenii: sectorul industriei grele, construcțiilor, sectorul montajelor, chimic, de transport, electro mecanic și petrochimic, în țările Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg) și Uniunea Europeană.

  • Care sunt beneficile?

Cei care obțin certificatul își vor mări șansele cu peste 70% în a obține un job la angajatorii care au aceste poziții deschise.

Le oferă șansa de a avea prioritate la toți angajatorii care ne vor solicita candidați

Vor primii oferte de joburi cu cele mai bune salarii

 

Nu ai gasit informatiile utile? Intreaba-ne!

: 7 + 8 =